DODATKOWE PODGRZEWANIE
Przeważnie w chwili samoczynnego zapłonu całość dawki paliwa znajduje się już w cylindrze; spalanie ma wówczas charakter wybitnie detonacyjny i powinno odbywać się w wydzielonej przestrzeni, a nie we wnętrzu‘cylindra; osiąga się to przez zastosowanie komory wstępnej lub rzadziej wirowej — zamiast wtrysku bezpośredniego, dodatkowe podgrzewanie powietrza; w celu podwyższenia temperatury sprężanego powietrza w silnikach wielopaliwowych, w o wiele szerszym zakresie niż w zwykłych, stosuje się rozmaite elementy żarowe oraz izolowane cieplnie części ścianek komór spalania, zwłaszcza wirowych,regulowanie chłodzenia silnika; w celu podwyższenia temperatury sprężanego powietrza, układy chłodzenia silników wielopaliwowych z reguły wyposaża się w termostaty zapobiegające nawet nieznacznemu przechłodzeniu silnika; dotyczy to zwłaszcza silników chłodzonych powietrzem.