Czujniki
Praktycznie każdego roku, na naszym rynku pojawiają się nowe czujniki grubości lakieru. Czujnik pokaże ci grubość powłoki lakierniczej, która jest wyrażona w mikrometrach. Musisz jednak pamiętać, że nawet prawidłowy wynik nie oznacza, że auto jest bezwypadkowe. Rodzaje czujników: elektroniczne, mechaniczne. Różnią się one przede wszystkim dokładnością pomiaru. Natomiast czujniki mechaniczne, są tanie i proste. Używa się ich, w celach orientacyjnych do karoserii stalowych. Ich koszt to ok. 25-70 zł. Natomiast koszt czujników elektronicznych, to: od 130 do 3000 zł. Pamiętaj, że fabryczna grubość lakieru, to od 90 nawet do 145 mikrometrów. Zazwyczaj każdy producent aut, posiada własne normy, które dotyczą grubości nakładanej warstwy lakierniczej. Wiedz, że dopuszczalne są również różnice pomiędzy grubością lakieru w różnych to miejscach nadwozia, np. na pokrywie silnika lub też na dachu. Również się zdarzają rozbieżności w grubości powłok między różnymi partiami tych samych modeli aut.